راهکار هوش تجاری و داشبورد صنعت لبنیات
فعالیت های این راهکار از طریق ارایه خدمات مشاوره و اجرایی نرم افزاری شناخت، تحلیل، طراحی و پیاده سازی در زمینه ایجاد زیرساخت انباره داده و بانک اطلاعات تحلیلی(OLAP) و نهایتا استقرار نرم افزار هوش تجاری و داشبورد مدیران مبنا صورت پذیرفت. در این راستا، پس از شناسايي شاخصهاي كليدي عملكرد، اقدام به ايجاد انباره داده در محدوده شاخصهاي كليدي عملكرد شده و سامانه هوش تجاري و داشبورد مديران مبنا در حوزه مديريت ارشد سازمان استقرار یافت.
لیست حوزه های ارائه شده در این راهکار عبارتند از:
- مدیریت استراتژیک
- مدیریت بازاریابی و توزیع
- مدیریت دریافت شیر خام
- مدیریت تحقیق و توسعه و هماهنگی تولید
- مدیریت منابع مالی، سرمایهگذاری و مدیریت حسابرسی مدیریت
- مدیریت امور حقوقی و املاک
- مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل
- مدیریت اداری و پشتیبانی
در هر یک از این حوزه ها، شاخص های متعددی استخراج و ابعاد مرتبط با آن شناسایی و مورد پیاده سازی و استقرار قرار گرفت.
نمونه ای از اجرای موفق این راهکار تخصصی توسط شرکت مشاورین مبنا:
نام کارفرما: شرکت صنايع شیر ایران- پگاه
معرفی اجمالی کارفرما: وزارت توليدات كشاورزي و مواد مصرفي در سال 1347 اساسنامه شركت سهامي صنايع شيرايران را با زيرمجموعه سه كارخانه درتهران، تبريز و شيراز تهيه و از تصويب كميسيون هاي مربوطه و مجلس وقت گذراند.در طول زمان و با احداث واحدهاي جديدو گسرش آن ها، شركت سهامي صنايع شيرايران هم اكنون داراي 16 كارخانه تحت پوشش است كه تحت مديريت هولدينگ در 13 استان بزرگ كشور مشغول فعاليت مي باشدو از سال 1380 شركت صنايع شيرايران با انتخاب برند پگاه و معرفي آن به مصرف كنندگان كليه فرآورده هاي توليدي خود را با اين نشان به بازار مصرف عرضه مي نمايد.و واحدهاي توليدي تحت پوشش با عنوان شركت هاي شيرپاستوريزه پگاه نامگذاري شدند.
وضعیت اجرایی راهکار:
تحویل به کارفرما بهره برداری پشتیبانی توسعه