- آناليز بازار: پيش بيني بازار که مي تواند قبل از اينکه رقبا سهم بازار خود را توسعه دهند، منافع جديد به وجود آمده در بازار را عايد سازمان كند.
- بالابردن رضايتمندي مشتريان: که استمرار کسب و کار را به همراه دارد و از دست دادن اين اعتماد و رضايتمندي معضلاتي را براي بنگاه به همراه خواهد داشت.
- شناسايي مشتريان دائمي: که وفادارند، و مي توان با پيگيري رفتار آنان، جهتگيريهاي کلان و استراتژيک را انجام داد.
- پيدا کردن الگوي خريد مشتري
- پيدا کردن قوانين انجمني مربوط به خريد مشتريان
- دسته بندي مشتريان براساس نوع خريد
- آناليز نيازهاي مشتريان: تشخيص محصولات مناسب براي دستههاي مختلف مشتريان، تشخيص فاکتورهايي براي جذب مشتريان جديد